.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در ادامه داستان طرح سؤال از رئیس جمهور؛
بده و بستان دولت با مخالفان طرح سؤال از رئیس‌جمهور/ منتظر شنیدن ناگفته‌های احمدی‌نژاد هستیم
شمال نیوز: سید شریف حسینی، بهروز نعمتی و محمد دامادی سه تن از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور هستند که در رابطه با مصلحت در سؤال از رئیس جمهور، حرف و حدیث‌ها در مورد بده و بستان دولت با مخالفان طرح سؤل و نیز نوع پاسخگویی احمدی‌نژاد در جلسه سؤال از رئیس جمهور...
بده و بستان دولت با مخالفان طرح سؤال از رئیس‌جمهور/ منتظر شنیدن ناگفته‌های احمدی‌نژاد هستیم

شمال نیوز : کسانی که می‌گویند، طرح سؤال از رییس دولت به مصلحت نیست درواقع خود را وامدار شخص رییس‌جمهور می‌دانند و اکنون قصد دارند با از دستور خارج کردن طرح سوال، دین خود را به احمدی‌نژاد ادا کنند.

به گزارش شمال نیوز ، هفته‌نامه متن در ادامه داستان طرح سؤال از رئیس جمهور، نظر چند نفر از طراحان این سؤال را جویا شده است.

سید شریف حسینی، بهروز نعمتی و محمد دامادی سه تن از امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور هستند که در رابطه با مصلحت در سؤال از رئیس جمهور، حرف و حدیث‌ها در مورد بده و بستان دولت با مخالفان طرح سؤل و نیز نوع پاسخگویی احمدی‌نژاد در جلسه سؤال از رئیس جمهور به هفته نامه متن یادداشت داده‌اند.

انتظار هفت‌ساله برای شنیدن ناگفته‌‌ها

سید شریف حسینی در این باره گفت: معتقدم سوال از رییس‌جمهور در این بازه زمانی بسیار بااهمیت است و یکی از وظایف خطیر مجلس نهم به شمار می‌رود. نمایندگان مجلس، به عنوان نمایندگان ملت وظیفه دارند به مطالباتی که مردم دارند، پاسخ دهند؛ از این‌رو امضاکنندگان طرح سوال از رییس‌جمهوری بر این باورند که آمدن آقای احمدی‌‌نژاد به مجلس، نه تنها به ضرر تمام نمی‌شود، بلکه به مصلحت هم خواهد بود و با این سوال، بسیاری از ابهامات برطرف خواهد شد.

وی افزود: این‌که عده‌ای از نمایندگان مجلس بیان می‌کنند که در اوضاع فعلی کشاندن رییس‌جمهور به مجلس به مصلحت نیست و ممکن است احمدی‌نژاد مطالبی بگوید و اوضاع آشفته‌تر شود دلیل قانع‌کننده‌ای نیست. مردم هفت سال است که منتظر ناگفته‌‌های احمدی‌نژاد هستند. اگرچه معتقدم در جمهوری اسلامی ناگفته‌ای وجود ندارد اما اگر رییس‌جمهور ادعا دارد که مطالب ناگفته‌ای دارد، مجلس هم از آن استقبال می‌کند و به آقای احمدی‌نژاد قول می‌دهد که در صورت برطرف کردن این مشکل‌ها با ایشان همکاری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر واقعا موانعی بر سر راه دولت وجود دارد و ناگفته‌هایی- که آقای احمدی‌نژاد بیان می‌کند- وجود دارد، باید گفته شود که البته اگر رییس‌جمهور قبل از این جلسه هم اعلام می‌کرد مطالبی دارد، مجلس باید وقتی در اختیار ایشان قرار می‌داد تا ناگفته‌ها را بیان کند؛ بنابراین مجلس نه‌تنها ترسی از بیان ناگفته‌ها ندارد بلکه از آن استقبال هم می‌کند.

حسینی گفت: گذشته از این، سوال‌ها این بار با دفعه قبل تفاوت دارد. سوال قبلی مربوط به برخی از عملکردها و اظهارنظرهای شخصی رییس‌جمهور بود که باعث شد ایشان به حاشیه رود و جلسه را با شوخی تمام کند؛ اما این‌بار سوال درباره عملکرد اقتصادی دولت است بنابراین احمدی‌نژاد نمی‌تواند به حاشیه رود و مجبور است تا پاسخ شفاف دهد.


بده و بستان دولت با مخالفان طرح سوال

بهروز نعمتی، از دیگر طراحان سوال از رئیس جمهور هم در این باره گفت: کسانی که بیان می‌کنند، طرح سوال از رییس دولت به مصلحت نیست درواقع خود را وامدار شخص رییس‌جمهور می‌دانند و اکنون قصد دارند با از دستور خارج کردن طرح سوال، دین خود را به آقای احمدی‌نژاد ادا کنند. کسی که می‌خواهد ادای دین کند، باید از خود مایه بگذارد، نه از مجلس شورای اسلامی و باید پیگیر مطالبات مردم باشد. این دوستان راه نامناسبی برای پرداخت بدهی خود به دولت انتخاب کرده‌‌اند چون مجلس محل پرداخت بدهی‌ها نیست.

وی مدعی شد: به نظر می‌رسد در پشت پرده، بده‌و‌بستان‌‌هایی بین دولت و مخالفان طرح سوال از رییس‌جمهوری در مجلس وجود دارد و شاید برای دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری توافق‌هایی کرده‌اند. دولت هم چون می‌داند این بار نمی‌تواند جلسه را با شوخی برگزار کند تاکنون مانند دور قبل برای حضور در مجلس اعلام آمادگی نکرده است و شجاعتی که دور قبل داشت را ندارد.

این نماینده مجلس افزود: بعد از آن‌که احمدی‌نژاد در مجلس هشتم سوال‌های نمایندگان را جدی نگرفت و با پاسخ‌های غیرمرتبط خود مجلس را به استهزا گرفت، نمایندگان آیین‌نامه را اصلاح کردند که بنا بر قانون جدید در پایان جلسه رای‌گیری می‌شود که آیا نمایندگان از پاسخ‌ها قانع شدند یا خیر و اگر قانع نشوند سوال به قوه قضاییه ارجاع می‌شود؛ به همین دلیل دولت می‌داند این‌بار نمی‌تواند جلسه را به استهزا بگیرد و شوخی کند.

نماینده مردم اسد آباد تاکید کرد: عکس‌العمل آقای فروزنده، معاون پارلمانی رییس‌جمهور، مبنی بر قانونی نبودن سوال نیز از ترس دولت ناشی می‌شود؛ البته آقای فروزنده حق ندارد در کارهای مجلس تشکیک ایجاد کند و فقط می‌تواند تشکیلاتش را زیر سوال برد بنابراین آقای احمدی‌نژاد طبق قانون باید به صحن مجلس بیاید و جوابگوی سوال‌های نمایندگان باشد.


کدام مصلحت را می‌گویند؟

محمد دامادی سخنگوی طراحان سوال نیز در خصوص حواشی ایجاد شده در این مورد گفت: طرح سوال از رییس‌جمهور اعلام وصول شده و روند اعلام وصول آن هم قانونی بوده و هیچ تردیدی در تعداد امضاها وجود ندارد. اکنون این سوال به آقای احمدی‌نژاد ابلاغ شده و به عقیده من ایشان از سوال استقبال می‌کند؛ اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که دوستانی که احساس می‌کنند طرح سوال به مصلحت نیست، درواقع کدام مصلحت را می‌گویند؟ با توجه به اوضاع اقتصادی به وجود آمده، گرانی، تورم و نارضایتی مردم کدام مصلحت می‌گوید که رییس‌جمهور نباید پاسخگو باشد؟

وی افزود: اکنون مشکلات اقتصادی مردم در حدی است که نمایندگان مجلس تشخیص داده‌ایم در راستای انجام وظیفه نظارتی خود از رییس‌جمهور سوال کنیم و به‌طور حتم این سوال در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد و تلاش دوستان برای توقف آن هم به جایی نخواهد رسید. هرچه این دوستان بدون دلیل و بدون مدرک بگویند اعلام وصول قانونی نبوده و امضاها از حد نصاب افتاده هم راه به جایی نمی‌برد.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: متاسفانه معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم در جلسه‌ای که طرح اعلام وصول شد در اظهارنظری گفتند که این طرح وجاهت قانونی ندارد و معتقدم ایشان باید به دلیل این حرف از مجلس عذرخواهی کند چون اظهارنظر درباره این موضوع در صلاحیت ایشان نبوده است.

وی افزود: هیات‌رییسه مجلس تصمیم گرفت و بجا و درست عمل کرد و ثابت شد که در زمان اعلام وصول طرح امضاها حد نصاب داشته و نامه‌ای مبنی بر انصراف نماینده‌ای به هیات‌رییسه نرسیده بود؛ بنابراین طبق قانون آقای احمدی‌نژاد کمتر از یک ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس حاضر شود و نمی‌تواند از قانون تخطی کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 آبان 1391
زنده باد دامادي نماينده شجاع مردم مازندران
مجتمع بهینه پرداز مازندران 28 آبان 1391
دو خبراز محیط زیست
در پی گشت و کنترل و با تلاش مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در 24ساعت گذشته 14 متخلف شکار پرنده در مناطق تحت مدیریت این شهرستان دستگیر شدند.
از این متخلفین 14 قبضه سلاح ساچمه زنی به همراه 18قطعه کبک و2راس خرگوش کشف و ضبط شد و پرونده متخلفین جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گریدید.
همچنین مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در پی گشت وکنترل در پناهگاه حیات وحش میانکاله2 متخلف بازگیر که قصد شروع به ارتکاب به بازگیری در منطقه فوق را داشتند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی نمودند.
نا شناس 29 آبان 1391
محمد دامادی اول بگوید پول انتخابات را چرا از اموال مردم -شهرداری - هزینه نموده مبارزه با فساد پاکدستی می خاهد که ایشان فاقد این صفت هست ا
فرهنگ 29 آبان 1391
افای ناصری نماینده بابل واقلیتی از مجلس که مخالف سوال از رییس جمهورهستند باتجمع درخارج از مجلس که خانه ملت است .قبل از موعد علیه روند قانونی مجلس فضاسازی ولابی میکنند واین کارها دور از شان نماینده مردم بودن است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.